måndag 18 juni 2012

Den 14 juni skrev jag:

Vad är det vi ska lära oss av det som till synes bara verkar hända?
Jag har nämligen gått i boktankar i över ett år och har nu tre uppslag...
Övergångsåldern – Varför det?
Kommunikation – ett enkelt grepp?
Kraftfulla historier mellan hopp och rädsla

Jag översatte texten från mitt första inlägg till något om mig och då blev den så här:
I stället för att se mig själv som ett offer för min ålder (vilket jag tycker att jag inte gör) kan jag börja se på det som sker som något som är mening att ske, för att jag ska lära mig något av åldrandets fördelar. Då blir det istället en process och en utveckling som jag kommer rikare ur. Mitt (så kallade problem som jag tycker att jag inte har) blir en utmaning med ett rikare och mer levande liv som resultat istället för grubblerier över hur saker ska bli (vilket jag tycker att jag inte gör men som jag antar att jag gör med tanke på vad som hänt sen dess).

Och det fantastiska är att det svarade där inne i mig precis som det brukar göra om jag bara vågar lyssna till min inre röst och ha tillit!

…Och i helgen landade det...
Bokprojektet blir om ÖVERGÅNGSÅLDERN - den kvinnliga menopausen eller klimakteriet eller kärringåldern – kärt barn har många namn men vi pratar sällan om denna fantastiska tid i våra liv som något positivt... - Varför dä då?
Jag är 48 år, fyller 49 i december, och jag vet att jag är där... ...tror jag... *skratt* ...och jag har bestämt mig för att detta ska bli början till den bästa tiden i mitt liv – livet ska levas fullt ut och i glädje.
Jag har bestämt mig för att det är hög tid att jag lär mig njuta av de bästa åren i mitt liv – det är min födslorätt. Vill du göra ditt liv till de bästa åren i ditt liv – det är din födslorätt – det är allas födslorätt!

Så kvinnor... Det våras för andra halvan av livet! Om du är MAN och har en kvinna vid din sida – väck henne!
Vår födslorätt handla om att leva livet levandes även efter klimakteriet. Låt det bli den bästa halvan av ditt liv nu när du snart eller redan är där.


Vill du vara med på min resa och göra den till din? Klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar