torsdag 27 september 2012

Nu hände det igen! Dessa vardagliga små mirakel. Tack!

Idag ville jag ändra min tandvårdstid hos Praktikertjänst i Åseda... så tre minuter i åtta ringer jag min nya tandläkare men ingen svarar. Sju minuter över 8, alltså tio minuter senare, ringer Lena upp och börjar med att be om ursäkt för att hon stör så tidigt...

Jag svarar med att "det var ju jag som störde först"... Då förstår hon inte riktigt, för hon har inte sett att jag ringt, hon ringer ju för att fråga mig om jag möjligtvis kan tänka mig att boka om min tid!!!

Hur kan livet bli bättre än så här? Visst är det fantastiskt! Tack för vardagens små mirakel!

Efter det att vi rett ut tidsbokningen berättade jag för Lena om att så här brukar det vara till 99% när jag har behov av att ändra en tid.

En annan tydlig händelse är när Erica (yngsta dottern) och jag var på väg upp till Stockholm för att titta på en av (äldsta dottern) Sandras framträdande på en av Calle Flygare teaterskolas uppsättningar.

Vi åkte i god tid från Norrhult och skulle vara framme ca 1½ timma innan teatern började! Men vi fastnade i kö på väg in till Stockholm på grund av vägarbete. I bilen började vi prata om hur vi skulle hinna och problemet skulle kunna vara parkering. När vi pratade så var vi båda överraskade över hur självklart det var för oss båda att vi skulle vara i tid - det fanns inget annat alternativ! Det var  självklart att det fanns en parkering strax utanför Teater Påfågeln som ligger vid St Eriksplan.

Så vad hände...
Vi parkerar bilen gratis på en parkering ett par minuters gångväg från teatern 15 min innan föreställningen börjar!!! Visst är det underbart! Precis som med ombokningar är det med parkeringsplatser. Vad mer är möjligt?

Tack för vardagens mirakler!

Så gott folk!
Attraktionslagen fungerar. Vi är skapare av våra liv - så hur vi tänker om oss själva, våra önskningar och vad vi tror om framtiden har betydelse.

Tack än en gång för en så stark och snabb bekräftelse idag - det visar än en gång på att jag manifesterar det jag har tillit till.

Vad mer är möjligt?
Hur kan det bli bättre än så här?

Allt är möjligt!

Tro på dig själv och ha tillit till att du manifesterar det du vet ska bli!

Ljusa hälsningar
Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar