söndag 30 mars 2014

Vem säljer dig om inte du!

Nu är det dags för lite sälja-sig-själv-arbete igen. 
Jag har nu läst över halva sälj-dig-själv-boken och jag upplever att det gör nytta. Jag vågar visa vad jag kan. Och på så vis sälja in det bättre. Jag vågar berätta för presumtiva kunder vad de har för nytta av min kunskap och mina behandlingar.

Vad är mitt nästa steg? 
Jo, att skriva mitt CV i tredje person. Det gör sig inte av sig självt kan jag meddela. Meningen är att jag ska skriva som om någon annan har skrivit om mig. Så nu har jag letat rätt på vad en del tidigare arbetsgivare och kunder sagt om mig. Det var intressant och roligt. Dessutom var det stimulerande och läsningen gav en lätt egotripp, eller tung...Frågan är bara hur jag ska få in det i mitt CV?
Vill du så får du gärna göra min egotripp med mig. Längre ner kommer några utdrag från mina betyg och omdömen. Vill du hoppa över min egotripp så slutar du läsa nu eller efter checklistan "Så här gör du" för att påbörja "Vem säljer dig om inte du, gör det?" LYCKA TILL!

Tips! Så här gör du (sätt allt i en pärm):
1. Inventera din egen kompetens - grundligt. Leta rätt på alla dina betyg, utbildningar, kurser, intyg och diplom m.m.
2. Skriv ett CV i tredje person. Leta rätt på vad andra sagt om dig.
3. Samla in så mycket du kan av det som skrivits om dig och det du skrivit själv, och sådant som du gjort och deltagit i.
4. Be vänner och kollegor att läsa igenom. Be dem fylla i det du glömt och kommentera det du gjort. 

Här börjar min egotripp

Som sagt: Frågan är bara hur jag ska få in detta i mitt CV?  
När jag skrev tipsen ovan kom jag på att jag glömt sätta in artiklar som jag skrivit och som skrivits om mig. Det ska ju också in i pärmen. Det är trots allt en viktig del för att jag ska kunna ge en samlad bild av mig och min kompetens. 

Detta är vad tidigare arbetsgivare har sagt om mig:
Catarina är en omtyckt ledare och chef för enheten. Hon tar en aktiv del i och medverkar som ledare i förändringsarbete. Hon är målmedveten och skicklig i att organisera sitt och medarbetarnas arbete.
Catarina har fullgjort sina arbetsuppgifter energiskt och intresserat och till min fulla belåtenhet.
Catarina är driftig och initiativrik.
Catarina har genom sitt utåtriktade och serviceinriktade sätt, rönt stor uppskattning för sitt arbete. Lägg där till en glad och trevlig personlighet, så får man en person som vi gärna rekommenderar till vidare arbete inom serviceyrket.
Med sin vänlighet, humor och positiva läggning har hon vunnit allas vår tillgivenhet.

Detta är vad tidigare kunder har sagt om mig och mitt arbete:
Catarina är en trygg och varm människa.
Det känns bra att få prata med Catarina.
Massagen är fantastisk skön av varma händer.
Med lite förutfattade meningar, lite skepsis och lite nyfikenhet gick jag till Catarinas healingmassage! För mig har dessa tillfällen varit en fantastisk, stark upplevelse och jag kan verkligen rekommendera att provar på! Slappna av, töm huvudet på tankar och se vad livet vill dig!

När jag kom hem och skulle berätta om vad jag hade varit med om så insåg jag att jag var helt mållös… Detta är ingenting som jag någonsin upplevt förut. Det var inte som en vanlig massage med fokus på låsta muskler och stela triggerpunkter. Det var mer som något otroligt - fantastiskt - livsbejakande - ljust.

Som sammanfattning kan jag beskriva besöket hos Catarina som att jag fick ett konstaterande av hur mitt ”Här & Nu” ser ut. Det var också som ett ”reningsbad” där jag även har skaffat mig fler redskap, som jag använder till att hantera sådant som inte är bra för mig och som gör att jag kan stå emot negativ energi och hålla den utanför mig! Ett bra avstamp som gjort att jag kan gå vidare utan en massa obearbetat skräp att släpa runt på

Catarina är en levande och närvarande kvinna, hon är snäll och otroligt omsorgsfull. Detta är en god kombination när hon arbetar med healingmassage och samtalsterapi.
Jag är otroligt tacksam för att jag har mött Catarina och kan på det varmaste rekommendera hennes massage till andra.

Ge din kropp och själ total avslappning, en stunds sinnesro och vägledning till vem du egentligen är. Healingmassagen har gjort mig till en mer harmonisk människa! Min väg är i rätt riktning tack vare Catarinas samtal och coachning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar