fredag 10 april 2015

Utan skuggor ingen sol!

Jag har genom åren förstått hur viktigt det är med skuggor. Utan skuggor ingen sol!

Skuggorna ger oss möjlighet att vara i ljuset - att älska livet och det vi gör!


Varje gång jag möter skuggorna igen och är medveten om att ljuset finns där bortom skuggorna är jag i min egen expansion och utveckling.


Jag behöver lära känna mina skuggor så att de stärker mig istället för gör mig svag.
Därför välkomnar jag numera stunderna då solen gått i moln för en stund.


För ur skuggorna kommer sedan styrka, ljus och flöde. Skuggorna finns där för att påminna mig om solen och ljuset. Utan sol inga skuggor! Utan skuggor ingen sol! Ibland är det naturligtvis skrämmande och jag "skriker" efter ett ljus som jag tror mig inte se.


Ibland är det vilsamt att vara i skuggan av livet, där skuggan ger mig skydd samtidigt som jag vis av erfarenhet vet att ljuset och solen bara gått i moln för en liten stund. 


Hur är det för dig?Låter det skrämmande?

Låter det spännande och skrämmande  på samma gång?


Har du upplevt det vilsamma i att vara i skuggan?



/ Catarina - funderingar en förmiddag när solen lyser strålande klart efter intressanta dagar i skuggans land!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar