torsdag 9 april 2015

Jag älskar verkligen det jag gör!

En bit på vägen i mitt livs plan är nu att jag faktiskt gått en start eget-kurs!! (på heltid) för att växla upp min B-syssla till A-syssla "på riktigt", och det är verkligen spännande. Jag har lärt mig nya saker om företagande och en hel del tips och nya perspektiv.

Jag älskar verkligen det jag gör och när vi började utbilda i Kildens kurser insåg jag att jag på något sätt hamnat rätt och landat i två av mina drömmar som ung - "lärare och skådespelare".

(Jag tackade nej till utbildningsplatsen till högstadielärare i Uppsala för att börja på Östra Grevie Folkhögskolas teaterlinje. För att sedan sluta där efter en termin - det visade sig att Folkhögskola inte var min grej alls - för flummigt och för mycket droger. Det blev en massa amatörteater istället.)

Nu (i mitt företagande) får jag undervisa i något som jag verkligen tror på och ser hjälpa så många människor, och så får jag - i undervisningen och på mina föreläsningar - användning av min scenvana. Platsen framför kursdeltagare och publik är min nya scen - utan roller och förklädnader - och det känns fantastiskt roligt.

En gåva som jag är oerhört tacksam över. 
Vad mer är möjligt?

Catarina/En torsdag morgon med kaffe utan mjölk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar